• Dávid Kovács

Milyen hatással lehet szervezetünkre a fogágybetegség?

A kezeletlen fogágybetegség a lokális tünetek (kellemetlen szájszag, fogínyvérzés, fog mozgathatósága vagy elvándorlás) mellett egész szervezetünkre hatással lehet.

A gyulladás következtében a vérkeringésbe jutó baktériumok vagy azok toxinjai szétszóródnak a szervezetben és sokszor egészen távoli helyeken okozhatnak lappangó, elhúzódó problémát, esetenként fájdalmas elváltozást. Hajhullás, pikkelysömör, ízületi panaszok, szemproblémák vagy egyéb belgyógyászati betegségek esetén érdemes fogainkat is megvizsgáltatni.

A fogágybetegség amellett, hogy potenciális góc, más módon is kihat a szervezet egészére: kardiovaszkuláris betegségeket okozhat, negatív hatással lehet a terhesség kimenetére, összefüggésbe hozható a koraszüléssel, de ezeken kívül a cukorbetegséget is negatívan befolyásolja.

Vegyük komolyan a prevenciót, mert nem csak a fogaink múlhatnak rajta. Évente vagy fél évente elvégezett fogászati szűrés költsége töredéke lehet a fogágybetegség és az általa kiváltott betegségek kezelésének. Dr. Rosta Péter – Parodontológus

• Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon

© 2018-2021 by parodontologus.hu - Rodental Kft.

Egészség tippek:
Fogfehérítés
- Fogmosás és a gyerek

1052 Budapest, Petőfi Sándor utca 6. 1. emelet 1. (28-as kapucsengő) A Katona József színház mellett.